Najbardziej wpływowe osoby w świecie sneakersów

RONNIE FIEG

Ronie Fieg to właściciel sklepów sneakerowych w Nowym Jorku, dużo się o nim mówiło gdy wydał 2 miliony dolarów na renowację swojego sklepu na Brooklynie. Gdy wejdziemy do tego sklepu zobaczymy około 750 biały Air Jordanów II zwisających z sufitu. Cały sklep został przeprojektowany przez firmę projektową Snarkitecture. Po tym zabiegu przychody sklepu wzrosły o 300% Ronnie planuje otwarcie trzeciego sklepu, stworzonego z myślą o kobietach. Takie firmy jak Asics, New Balance, Puma tworzą limitowane edycje tylko dla jego sklepów. Całość sprawia, że jest jednym z najważniejszych sprzedawców na kluczowym rynku jakim jest Nowy Jork.

PETER POOPAT I FLAVIO GIROLAMI

Projektanci, którzy początkowo nie byli związani z ze światem sneakerowym, znani byli ze swoich kreacji w mediach, modzie i konsultingu przy budowaniu brandów. Pierwszy model butów zrodził się z miłości do białych sneakerów takich jak adidas Match Play i Stan Smith. Powstał brand Common Projects i pierwszy model ascetyczny Achilles, który stał w opozycji to sneakerów z domów mody takich jak Prada.  Achilles wykonany z wysokiej jakości włoskiej skóry wnosił zupełnie nowe spojrzenie, na to jak powinny wyglądać drogie sneakery. Dziś, kiedy wiele drogich marek wzoruje się na stylu Comon Projects, firma nadal pozostaje niedościgniona współpracując w wyśmienitymi projektantami jak Robert Geller.

HIROSHI FUIJWARA

Hiroshi Fujiwara, projektant znany głownie z przeróbek kicksów Nike’a. Chyba najpopularniejszym jego projektem są przerobione Air Jordan 1. Nike określa buty od Hiroshi jako „zremasterowane” Rzeczywiście patrząc na jego projekty znane modele łapią powiew świeżości i świetnie wpisują się w aktualne trendy na obuwie retro. Warto śledzić pomysły Fujiwary, gdyż obecnie pracuje nad KObe IX i X oraz Free Mercurial Superfly Christiano Ronaldo.

RAF SIMONS

Raf Simons to projektant obuwia, który swoimi pomysłami wyprzedza nadchodzące trendy. Tak było z jego pomysłem na Nike Air Force 1, Nike Vandal czy adidas Stan Smith. Raf, poza projektami dla Diora, chyba najbardziej znany jest własnie z modelu Stan Smith z perforowaną literą R. Odważne pomysły tego belgijskiego projektanta mają na świecie wielu fanów. Simons potrafi doskonale łączyć trendy high fashion z miejskim stylem sneakersów.

YU MING WU

Yo Ming Wu to założyciel serwisu Sneakersnews, Freshness Mag oraz imprezy Sneakercon i partner w sklepie Stadium Goods.  Człowiek który świetnie się odnalazł w erze social mediów i mody na sneakersy, maniak Jordanów, prowadzący przy okazji serwis Jordandaily.com, a poza tym twórca Sneaker Con, cyklu imprez dla sneakerhedów, gdzie można kupić, wymienić lub „stuningować” najciekawsze modele. Jakby tego było mało został jednym z głównych partnerów/udziałowców w sklepie obuwniczym Stadium Goods, który mieści się na Manhattanie i jednocześnie sprzedaje online.  Koncept o którym bardzo dużo się mówi ze względu na nietypowe wnętrze i sposób prezentacji produktów.

JOHN WEXLER

Global Director of Entertainment and Influencer Marketing, adidas. Według Complex tę nazwę stanowiska Jona Wexlera tłumaczy się jako „podpowiadacz celebrytów w temacie trzech pasków”   Człowiek, który sprawił, że od 2008 roku w kampaniach adidasa uczestniczyły takie gwiazdy jak Kate Perry, Missy Elliott, Run-DMC, David Beckham i Jeezy. A obecnie to już Pharell Williams, Rita Ora  i oczywiście Kanye West. Sam nazywa siebie „rozwiązywacz problemów, budowniczy marki, łącznik (mający koneksje, znajomości – w pozytywnym znaczeniu)”

RODZINA KARDASHIAN/JENNER

Jeżeli dodamy „followersów” Kim, Kris, Caitlyn, Khloe, Kourtney, Kendall i Kylie uzyskamy audiencję liczącą około 200 milionów osób, tylko na Instagramie. Dodając do tego własne reality show, okładki gazet, udział w imprezach i pokazach mody, otrzymamy niezwykły „nośnik reklamowy” Dodajmy do tego Kanye Westa, który ubiera całą rodzinę w najnowsze modele Yeezys, często jeszcze przed oficjalną premierą i mamy gwarantowany sukces.  Połączone umiejętności marketingowe Rodziny Kardashian/Jenner z pomysłem na produkt i jego „reklamę” od Kanye Westa sprawiają, że sneakersy Yeezy znikają z półek w tempei ekpresownym, a każdy serwis o sneakersach prześciga się w publikacji przecieków o najnowszych modelach.

JOHN GEIGER

John Geiger to projektant znany z przerabiania popularnych modeli sneakersów tworząc niepowtarzalne wzory, które zwracają uwagę całego środowiska sneakerhedów. Znany głównie z przeróbki Air Force 1 oraz usunięcia rzepa  z Nike Yeezy II. John podmienia podeszwy, dodaje zamki do modeli za kostkę i przerabia cholewki, tworząc indywidualne modele popularnych butów. John Geiger realizuje swoje pomysły głownie dla The Shoe Surgeon, chyba najbardziej znanego „butiku” przerabiającego obuwie na indywidualne zamówienie. John zdobył rozpoznawalność dzięki swojemu przyjacielowi Darrelle’owi Revisowi, który jest gwiazdą ligi NFL i posiada własne „signature sneakers” od NIke – Zoom Revis. Geiger pomógł podpisać Revisowi olbrzymie kontrakty  z różnymi firmami, w tym między innymi  z Nike.John Geiger jest obecnie jednym z najbardziej rozpoznawalnych „sneaker celebrity” w Stanach Zjednoczonych

DEON POINT

Deon Point to menadżer sklepu, który jest jednym z najlepszych na świecie projektantów sklepów sneakerowych.  Motywy sklepów Concept, stworzone przez zespół Deona opisywały wszystkie media zajmujące się tematyką sneakersów. Portale sneakerowe doceniają pomysłowość Deona i sposób prezentacji obuwia pozłocony z historią i nawiązaniem do miejskiego stylu. Co w efekcie jest interesującą alternatywą dla prestiżowych butików sneakerowych.

GARY ASPDEN

Gary Aspden, były pracownik a obecnie  konsultant firmy adidas, który był odpowiedzialny między innymi za kolekcję Spezial range. To co wyróżnia Aspdena to olbrzymia wiedza dotycząca marki adidas i jej historii.  Pomysły Gary’ego dotyczące nawiązywania do historii marki są szczególnie mocno rozważane przez zarząd adidasa. Jego umiejętność analizy przyjmowania produktów stworzonych dla sportowców przez rożne subkultury, sprawia że branża sport fashion patrzy na działania Aspdena słucha tego co mówi.

JON BUSCEMI

Jon Buscemi to założyciel i właściciel marki Buscemi Footwear, produkującej ekskluzywne sneakersy kosztujące prawie 900 dolarów amerykańskich. Nie oszukujmy się, nie jest to obuwie dla przeciętnego fana sneakersów. Marka Buscemi pozycjonuje się jako alternatywna dla butów Louis Vuitton, Gucci czy Prada. Buty wykonywane są z jeleniej skóry z pozłacanymi elementami w limitowanych edycjach. Jon Buscemi świetnie wypełnił pustkę pomiędzy popularnymi markami a ekskluzywnym obuwiem. Doskonale zaplanowane działania marketingowe sprawiły, że nikomu wcześnie nieznany brand odniósł olbrzymi sukces, a według wielu osób z branży to dopiero początek.

DON C

W Polsce znany tylko wśród sneakerheadów i fanów Kayne’a Westa, projektant i prawa ręka Kayne’a Don C wywrócił świat sneakerowy współpracujac z marką Jordan. Jego projekt Air Jordan II sprawił, że model zyskał luksusowy wygląd nawiązujący do modeli torebek Chanel. Don C stworzył również  linię odzieży sygnowaną swoją marką – Just Don. Ostatnie plotki mówiły o współpracy Dona C z Asics, do której niestety nie doszło.

DJ KHALED

Z numerem 22 na liście Complex jest kontrowersyjny muzyk i producent DJ Khaled, określany często jako sneakersowy celebryta. Jego konto na Instagramie śledzi ponad 2,2 mln osób. Swoje uwielbienie do sneakersów pokazuje na każdym kroku, od występów  w teledyskach, poprzez mecze NBA, po wyjścia na „czerwonym dywanie”. Posiada olbrzymią kolekcję żadkich i pożądanych modeli,  z czego część firma Jordan wykonała specjalnie dla niego z jego logo i podpisem. Wywiad z DJ Khaledem oraz jego „szafę” sneakersów możecie zobaczyć na filmiku poniżej.

JAMES HARDEN

Kolejny numer na liście najbardziej wpływowych ludzi w świecie sneakersów należy do Jamesa Hardena, rozgrywającego Houston Rockets. Harden jesienią podpisał kontrakt z marką adidas. Kontrakt wart podobno około 200 milionów dolarów ma sprawić, że marka adidas zyska większą popularność wśród fanów koszykówki, a James dostanie upragnione „signature shoes” czyli model sygnowany własnym nazwiskiem. Pierwsze adidasy „Harden” pojawią się najwcześniej jesienią 2016 roku. W międzyczasie adidas dostarczył Jamesowi „kilka modeli” do domu, aby nie musiał już chodzić w butach innych firm. Jak widać na zdjęciach James puki co jest zadowolony z współpracy.

RIHANNA

W grudniu 2014 roku Rihanna została dyrektorem kreatywnym marki Puma. Na początku pojawiało się sporo pytań, szczególnie że Rihanne widywano w obuwiu adidasa, Jordanach, Timberlandach, a nawet w New Balance 574. Najważniejsze pytanie to jak duży wpływ na nowe kolekcje będzie miała celebrytka. Obawy okazały się na wyrost, gdyż kolekcja Rihanny, która powstał przy współpracy z Mr. Completely wyprzedała się w kilka godzin. Nowe odświeżone zamszowe Pumy z nietypową podeszwą w stylu creepers okazała sie strzałem w dziesiątkę. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *