Kanye West dla Adidas

Wśród tegorocznych nowości w świecie sneakerów, zdecydowanie trzeba zwrócić uwagę na owoc współpracy adidasa i gwiazdy muzyki – Kanye West. Nie jest to pierwszy raz kiedy raper angażuje się tworzenie własnych, modowych projektów, a wspólnie ze słynną marką wypuszczają nowe modele butów od roku 2015. Ich wspólna linia nosi nazwę Yeezy Mafia, a tego roku ukazał się kolejna propozycja: adidas Yeezy Boost 350 V2 “Zebra”, który został oficjalnie zaprezentowany przez Kanye na gali Grammy.

Zebra

Model miał swoją premierę 25 lutego tego roku. Po wypuszczeniu na rynek buty kosztowały 220 USD. Nowa wersja zdecydowanie wygląda nieco lżej niż poprzednie modele z linii Yeezy Mafia i dostępna jest w czterech wersjach kolorystycznych.
To przede wszystkim prostota linii i opływowe kształty. Biało czarny wzór zebry z biegnącym po boku czerwonym napisem SPLY – 350 i przecinającym but wzdłuż osi, białym szwem, to jego znaki rozpoznawcze. Tak jak poprzednie modele, również ten ma wierzch z przypominającego siateczkę, materiału, z nieco wydłużonym językiem i zapiętkiem, które dają wrażenie dynamizmu. Charakterystyczna dla całej linii karbowana, pękata, gumowa podeszwa daje mu tak pożądany przez fanów look. Trzeba przyznać, że Yeezy Boost wyglądają na całkiem wygodne, może z wyjątkiem wspomnianego wcześniej szwu, który stylistycznie prezentuje się jakby but był dosztukowany z dwóch części.
Fani marki adidas z pewnością odróżniają specyficzny kształt modeli, które powstały ze współpracy z celebrytą, można go też zauważyć noszonego przez innych celebrytów.

Sekret Yeezy Boost 350 V2 “Zebra”

Skąd bierze się fenomen Zebry? Przede wszystkim niewymierną rolę odgrywa tak zwany celebrity endorsement, a więc fakt, że Kanye West nie tylko pomagał w projektowaniu, ale również stał się żywą reklamą. Kolejną kwestią było promowanie Zebry jako limitowanej kolekcji. Zgodnie z zaprezentowanymi przez producenta danymi buty miały być dostępne w wybranych sklepach, np. na rynek amerykański przewidziane były tylko cztery placówki stacjonarne i taka sama liczba dystrybutorów online. Ażeby tego było mało, na każdy ze sklepów przypadało zaledwie 70 – 80 par. Nic więc dziwnego, że fani wyczyścili półki niedługo po premierze. Dzięki przemyślanej kampanii promocyjnej, dzień wprowadzenia modelu na rynek zyskał rangę długo wyczekiwanego wydarzenia i jak nietrudno się domyślić, skutkowało to, awarią serwerów niektórych sklepów internetowych.
Mogłoby się wydawać, że z punktu widzenia adidasa, był to sukces, jednak marka popełniła błąd wyprzedając więcej sztuk, niż było dostępnych. Skutkowało to tym, że już po zrobieniu zakupów, pechowi klienci dostawali unieważnienie i wiadomość, że wymarzone buty nigdy do nich nie dotrą. Na forach i blogach komentowano to jako zabezpieczenie przed osobami, które kupowały buty, by za chwilę sprzedać je za czterokrotność podstawowej ceny. Są to jednak teorie, które nigdy nie zostały oficjalnie wytłumaczone przez rzeczników prasowych adidasa.
Wygląda jednak na to, że Kanye West upodobał sobie współprace ze sportowym gigantem i jej skutkami będziemy mogli cieszyć się jeszcze przez kolejne sezony. Już teraz adidas zapowiedział, że nowy model Yeezy, tym razem biały, zostanie przedstawiony publiczności już w kwietniu przyszłego roku. Widząc jak rynek zareagował na Zebrę, można spodziewać się kolejnego mocnego uderzenia, więc fani muszą wykazać się nie lada refleksem, by zdążyć kupić wymarzone buty.

Najnowsze wpisy

Najnowsze komentarze

    Archiwa

    Kategorie

    Meta

    admin Opublikowane przez:

    Bądź pierwszą osobą, która zostawi swój komentarz

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *